OPC Cluj a desfășurat în ultimele zile o amplă campanie de verificare în magazinele LIDL din întreg județul.

Au fost verificate 15 supermarketuri și au fost aplicate amenzi în valoare totală de 321000 lei. Au fost oprite de la comercializare produse în valoare de zeci de mii de lei, iar 3 magazine s-au ales cu activitatea suspendată până la rezolvarea neregulilor.

Cea mai întâlnită practică în magazine a fost “ciupitul la cântar”. Conform OPC CLUJ, principalele nereguli au fost comercializarea unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel menționat pe ambalaj, nerespectarea regimului promoțiilor , utilizarea, în zona Gastro, a pâinii neambalate păstrată în lăzi din plastic, neigienizate sau condiții de depozitare și igienă necorespunzătoare, cu reziduri și rugină.

⚡⚡⚡

Peste 800 persoane, pompieri, jandarmi, polițiști, medici, militari sau angajați ai aeroportului au participat la un amplu exercițiu pe Aeroportul din Cluj.

A fost simulat un accident aviatic, iar conform scenariului, o aeronavă de tip A 320 a ieșit de pe pistă, după aterizare, iar din cauza deteriorării trenului de aterizare, fuzelajul și planurile aeronavei au suferit avarii, determinând secționarea acesteia în două bucăți. În zona accidentului s-au zărit coloane de fum și au fost indicii de izbucnire a unui incendiu. Din cei 100 de pasageri și 6 membri ai echipajului, s-a estimat că 25 de persoane au decedat, 15 au fost grav rănite, 26 au suferit răni ușoare și 40 de persoane nu au avut nevoie de îngrijire medicală imediată. În scurt timp au fost alertate toate echipajele de intervenție din județ, iar în acest mod a fost testată promptitudinea intervenției dar și modul în care echipajele se coordonează.

Un astfel de exercițiu e obligatoriu la fiecare doi ani, iar conform autorităților, lucrurile merg din ce în ce mai bine.

⚡⚡⚡

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură (API) atrag atenția că Autostrada A3, între Nădășelu și Poarta Sălajului are toate șansele să devină noua autostradă-muzeu.

Chiar dacă situația pe șantier este bună în acest moment, problemele de la Topa Mică vor fi greu de rezolvat în termenul prevăzut în Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Din cauza alunecărilor de teren, CNAIR a fost nevoită să găsească alte soluții, dar spun Specialiștii în infrastructură , cei de la drumuri au întârziat nepermis de mult aprobarea modificării soluțiilor tehnice în cele două zone cu alunecări masive, la Nădășelu (viaduct peste cimitir în loc de debleu) și Topa Mică (tunel cut&cover tot în loc de debleu). Tronsonul dintre Nădășelu și Poarta Sălajului ar trebui terminat până în 2026.