Un incendiu violent a distrus duminică seara casa unei familii din comuna Cășeiu. Focul a mistuit tot, astfel că nimic nu a mai putut fi recuperat, dar partea bună este că nimeni nu a fost rănit. Comunitatea din Cășeiu s-a mobilizat imediat pentru a veni în sprijinul familiei greu încercate acum, în toiul iernii.
Vecini, consăteni, membri ai comunității penticostale și a celorlalte comunități religioase, s-au mobilizat și au făcut o echipă care a trecut imediat la treabă, pentru a oferi într-un timp cât mai scurt un acoperiș deasupra capului pentru cei afectați de incendiu. Oricine e dornic să ajute cu materiale de construcții sau bani, e binevenit.
Pentru cei care doriți să sprijiniți acest proiect puteți să contactați una din persoanele de contact:
- Coasa Darius: 0784680915
Studenții reacționează, după ce Ordonanța trenuleț, adoptată la final de an de către Guvernul Ciolacu 2, le îngrădește posibilitatea de a călători.
Practic, studenții din marile centre universitare, inclusiv din Cluj, vor avea reducere la transport doare pe rutele care îi duc la sau dinspre universități și localitățile de domiciliu.
Aceștia spun că abandonul universitar și “fuga din țară” vor fi consecințe ale acesteia și, într-o scrisoare deschisă amenință cu proteste de amploare. Reprezentanții studenților au atins, în scrisoarea transmisă decidenților, mai multe puncte care îi nemulțumesc și care, spun ei, vor avea consecințe grave, printre care nivelul derizoriu al burselor.
Transportul feroviar din România e unul dintre capitolele cu care țara noastră nu se poate mândri în niciun fel. În continuare, viteza medie de circulație a trenurilor la noi e de 45 km/h, iar anul trecut, în doar 8 luni, trenurile românești au însumat întârzieri de PATRU ANI!!! Nu trebuie să ne mire, pentru că toate acestea sunt doar rezultatele lipsei de investiții! În 30 de ani s-au modernizat doar 633 km de cale ferată din totalul de 10 000, iar anul trecut, doar 55 km. E adevărat, sunt rute pe care se lucrează cu bani prin PNRR cum ar fi CLUJ-ORADEA sau CLUJ-DEJ-SUCEAVA dar lucrările sunt mult întârziate și sunt practic o picătură într-un ocean. Sunt însă alte rute la care CFR preferă să renunțe decât să investească. Cel mai bun exemplu e ruta istorică dintre SALVA-VIȘEU, una dintre cele mai spectaculoase căi ferate din România, cu tuneluri și viaducte amețitoare, care leagă Transilvania de Maramureșul istoric. Motivul pare desprins din filmele de comedie: viaductele sunt prea vechi și într-o stare avansată de degradare, astfel că s-au impus restricții de TONAJ. Singurele locomotive CFR care pot tracta un tren pe un asemenea traseu dificil cântăresc PESTE LIMITA DE TONAJ impusă, astfel că circulația nu se mai poate face în siguranță.
Vizualizari: 6