Președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe, a realizat împreună cu reprezentanții Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii care gestionează serviciul de call center ALOPEDI 0364-917, o analiză a activității derulate pe parcursul anului 2022 prin intermediul proiectului destinat obținerii sfaturilor medicale pediatrice.
𝐀𝐥𝐢𝐧 𝐓𝐢𝐬̦𝐞, 𝐩𝐫𝐞𝐬𝐞𝐝𝐢𝐧𝐭𝐞𝐥𝐞 𝐂𝐨𝐧𝐬𝐢𝐥𝐢𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐉𝐮𝐝𝐞𝐭𝐞𝐚𝐧 𝐂𝐥𝐮𝐣: „𝘚𝘦𝘳𝘷𝘪𝘤𝘪𝘶𝘭 𝘯𝘰𝘴𝘵𝘳𝘶 𝘥𝘦 𝘵𝘦𝘭𝘦𝘮𝘦𝘥𝘪𝘤𝘪𝘯𝘢, 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘧𝘶𝘯𝘤𝘵𝘪𝘰𝘯𝘦𝘢𝘻𝘢 𝘥𝘦𝘫𝘢 𝘥𝘦 𝘯𝘰𝘶𝘢 𝘢𝘯𝘪, 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘥𝘪𝘯 𝘤𝘦 𝘪𝘯 𝘤𝘦 𝘮𝘢𝘪 𝘴𝘰𝘭𝘪𝘤𝘪𝘵𝘢𝘵. 𝘕𝘶𝘮𝘢𝘳𝘶𝘭 𝘮𝘢𝘳𝘦 𝘥𝘦 𝘢𝘱𝘦𝘭𝘶𝘳𝘪 𝘳𝘦𝘤𝘰𝘯𝘧𝘪𝘳𝘮𝘢 𝘪𝘯𝘤𝘳𝘦𝘥𝘦𝘳𝘦𝘢 𝘱𝘢𝘳𝘪𝘯𝘵𝘪𝘭𝘰𝘳 𝘪𝘯 𝘴𝘧𝘢𝘵𝘶𝘳𝘪𝘭𝘦 𝘱𝘳𝘰𝘮𝘱𝘵𝘦 𝘴𝘪 𝘱𝘳𝘰𝘧𝘦𝘴𝘪𝘰𝘯𝘪𝘴𝘵𝘦 𝘰𝘧𝘦𝘳𝘪𝘵𝘦 𝘥𝘦 𝘦𝘤𝘩𝘪𝘱𝘢 𝘮𝘦𝘥𝘪𝘤𝘢𝘭𝘢 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘳𝘢𝘴𝘱𝘶𝘯𝘥𝘦 𝘴𝘰𝘭𝘪𝘤𝘪𝘵𝘢𝘳𝘪𝘭𝘰𝘳 24 𝘥𝘦 𝘰𝘳𝘦 𝘥𝘪𝘯 24, 𝘴𝘢𝘱𝘵𝘦 𝘻𝘪𝘭𝘦 𝘥𝘪𝘯 𝘴𝘢𝘱𝘵𝘦.”
S-a constatat, astfel, că în anul 2022, prin intermediul ALOPEDI 0364-917, au fost evaluați telefonic nu mai puțin de 19.887 de copii. Totodată, se remarcă o creștere cu peste 50% a numărului de apeluri telefonice în comparație cu anul 2021.
Majoritatea apelurilor, respectiv 72,72%, s-au finalizat cu recomandări de îngrijire la domiciliu a copilului bolnav și comunicarea semnelor de alarmă la apariția cărora este necesar consultul medical. Cele mai multe apeluri telefonice au fost efectuate în lunile octombrie, noiembrie și, în special, decembrie, când serviciul de call center pentru urgențe pediatrice a fost apelat de 2.173 de părinți.
Pe parcursul anului 2022, febra a fost principalul motiv de solicitare a sfatului medical al profesioniștilor cu experiență în evaluarea telefonică a gravității stării copilului bolnav. Apelurile telefonice pentru probleme respiratorii au predominat în lunile ianuarie – mai și octombrie – decembrie, iar cele pentru probleme digestive pe durata lunilor de vară.
Majoritatea apelurilor din anul precedent au provenit din județul Cluj, iar 48,8% din alte județe. De asemenea, 300 de părinți români aflați în afara țării au solicitat sprijinul medicilor care deservesc ALOPEDI 0364-917.
Vizualizari: