Consiliul Județean Cluj, prin Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor, va implementa proiectul european „Sɪsᴛᴇᴍᴜʟ Iɴꜰᴏʀᴍᴀᴛɪᴄ Iɴᴛᴇɢʀᴀᴛ ᴅᴇ Eᴍɪᴛᴇʀᴇ ᴀ Aᴄᴛᴇʟᴏʀ ᴅᴇ Sᴛᴀʀᴇ Cɪᴠɪʟᴀ̆” (S.I.I.E.A.S.C.). Prin intermediul acestuia se urmărește informatizarea, la nivelul întregului județ, a componentei de stare civilă, respectiv digitalizarea integrală a sistemului de depunere a cererilor pentru înregistrarea și eliberarea documentelor de stare civilă.
𝘼𝙡𝙞𝙣 𝙏𝙞𝙨𝙚, 𝙥𝙧𝙚𝙨𝙚𝙙𝙞𝙣𝙩𝙚𝙡𝙚 𝘾𝙅 𝘾𝙡𝙪𝙟: „𝘈𝘤𝘦𝘴𝘵 𝘯𝘰𝘶 𝘱𝘳𝘰𝘪𝘦𝘤𝘵 𝘥𝘦 𝘥𝘪𝘨𝘪𝘵𝘢𝘭𝘪𝘻𝘢𝘳𝘦 𝘷𝘢 𝘱𝘦𝘳𝘮𝘪𝘵𝘦 𝘤𝘭𝘶𝘫𝘦𝘯𝘪𝘭𝘰𝘳 𝘴𝘢̆ 𝘤𝘰𝘮𝘱𝘭𝘦𝘵𝘦𝘻𝘦 𝘴𝘪 𝘴𝘢 𝘵𝘳𝘢𝘯𝘴𝘮𝘪𝘵𝘢 𝘰𝘯𝘭𝘪𝘯𝘦 𝘧𝘰𝘳𝘮𝘶𝘭𝘢𝘳𝘦𝘭𝘦 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘦𝘭𝘪𝘣𝘦𝘳𝘢𝘳𝘦𝘢 𝘤𝘦𝘳𝘵𝘪𝘧𝘪𝘤𝘢𝘵𝘦𝘭𝘰𝘳 𝘥𝘦 𝘯𝘢𝘴𝘵𝘦𝘳𝘦, 𝘤𝘢𝘴𝘢𝘵𝘰𝘳𝘪𝘦, 𝘥𝘪𝘷𝘰𝘳𝘵 𝘴𝘢𝘶 𝘥𝘦𝘤𝘦𝘴. 𝘍𝘢𝘳𝘢 𝘥𝘦𝘱𝘭𝘢𝘴𝘢𝘳𝘪 𝘭𝘢 𝘴𝘦𝘥𝘪𝘶𝘭 𝘰𝘧𝘪𝘤𝘪𝘶𝘭𝘶𝘪 𝘥𝘦 𝘴𝘵𝘢𝘳𝘦 𝘤𝘪𝘷𝘪𝘭𝘢, 𝘧𝘢𝘳𝘢 𝘤𝘰𝘻𝘪 𝘴𝘪 𝘤𝘰𝘱𝘪𝘪 𝘥𝘶𝘱𝘢̆ 𝘥𝘰𝘤𝘶𝘮𝘦𝘯𝘵𝘦! 𝘋𝘦 𝘢𝘴𝘦𝘮𝘦𝘯𝘦𝘢, 𝘢𝘱𝘭𝘪𝘤𝘢𝘵𝘪𝘢 𝘪𝘯𝘧𝘰𝘳𝘮𝘢𝘵𝘪𝘤𝘢 𝘪𝘯𝘵𝘦𝘨𝘳𝘢𝘵𝘢 𝘷𝘢 𝘤𝘳𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘨𝘳𝘢𝘥𝘶𝘭 𝘥𝘦 𝘪𝘯𝘵𝘦𝘳𝘰𝘱𝘦𝘳𝘢𝘣𝘪𝘭𝘪𝘵𝘢𝘵𝘦 𝘢 𝘣𝘢𝘻𝘦𝘭𝘰𝘳 𝘥𝘦 𝘥𝘢𝘵𝘦, 𝘧𝘢𝘱𝘵 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘴𝘦 𝘷𝘢 𝘵𝘳𝘢𝘥𝘶𝘤𝘦 𝘱𝘳𝘪𝘯𝘵𝘳-𝘶𝘯 𝘵𝘪𝘮𝘱 𝘮𝘢𝘪 𝘴𝘤𝘶𝘳𝘵 𝘥𝘦 𝘴𝘰𝘭𝘶𝘵𝘪𝘰𝘯𝘢𝘳𝘦 𝘢 𝘤𝘦𝘳𝘦𝘳𝘪𝘭𝘰𝘳”.
  • Primii pași în vederea implementării acestui proiect au fost deja realizați, prin dotarea DJEP Cluj cu echipamentele informatice și perifericele specifice necesare. Ulterior, proiectul va fi extins, la nivelul întregului județ, prin dotarea tuturor celor 81 de oficii de stare civilă cu astfel de echipamente hardware și software.
  • După instalarea și testarea platformei informatice, DJEP Cluj va începe procesul de instruire a tuturor ofițerilor de stare civilă din județ, în vederea utilizării corecte a sistemului. Apoi, în contextul emiterii online a actelor de stare civilă, angajații instituției județene vor proceda la exercitarea controlului metodologic și la verificarea legalității documentelor digitale solicitate.
Proiectul privind informatizarea actelor de stare civilă este gestionat de Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor București și inclus în Strategia Națională privind Agenda Digitală pentru România. Valoarea totală a proiectului este de cca. 185 de milioane de lei, banii fiind asigurați din Fondul European de Dezvoltare Regională.

Vizualizari: