Consiliul Județean Cluj oferă cetățenilor posibilitatea de a depune și obține, în format online, prin intermediul platformei digitale „𝗚𝗵𝗶𝘀̦𝗲𝘂 𝗨𝗻𝗶𝗰”,  tipuri de documente, respectiv comunicări de începere și finalizare a lucrărilor, certificate de edificare și atestare, precum și avize de oportunitate.

Astfel, accesând https://public.cluj.archi, persoanele interesate pot obține actele necesare din doar câteva click-uri, fără a mai fi necesar să se deplaseze fizic la sediul instituției sau să trimită e-mailuri suplimentare.

𝗔𝗹𝗶𝗻 𝗧𝗶𝘀𝗲, 𝗽𝗿𝗲𝘀𝗲𝗱𝗶𝗻𝘁𝗲𝗹𝗲 𝗖𝗼𝗻𝘀𝗶𝗹𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗝𝘂𝗱𝗲𝘁̦𝗲𝗮𝗻 𝗖𝗹𝘂𝗷: „𝐿𝑎 𝐶𝑙𝑢𝑗, 𝑝𝑟𝑜𝑐𝑒𝑠𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑑𝑖𝑔𝑖𝑡𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎𝑟𝑒 𝑎 𝑎𝑑𝑚𝑖𝑛𝑖𝑠𝑡𝑟𝑎𝑡̦𝑖𝑒𝑖 𝑗𝑢𝑑𝑒𝑡̦𝑒𝑛𝑒 𝑎𝑣𝑎𝑛𝑠𝑒𝑎𝑧𝑎̆ 𝑒𝑥𝑡𝑟𝑒𝑚 𝑑𝑒 𝑟𝑎𝑝𝑖𝑑 𝑠̦𝑖 𝑖𝑛𝑡𝑟𝑎̆ 𝑖̂𝑛𝑡𝑟-𝑜 𝑛𝑜𝑢𝑎̆ 𝑒𝑡𝑎𝑝𝑎̆. 𝑂𝑝𝑒𝑟𝑎𝑡̦𝑖𝑜𝑛𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑐𝑒𝑙𝑜𝑟 𝑐𝑖𝑛𝑐𝑖 𝑛𝑜𝑖 𝑝𝑟𝑜𝑐𝑒𝑑𝑢𝑟𝑖 𝑑𝑖𝑛 𝑑𝑜𝑚𝑒𝑛𝑖𝑢𝑙 𝑢𝑟𝑏𝑎𝑛𝑖𝑠𝑚𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑣𝑖𝑛𝑒 𝑖̂𝑛 𝑠𝑝𝑟𝑖𝑗𝑖𝑛𝑢𝑙 𝑑𝑖𝑟𝑒𝑐𝑡 𝑎𝑙 𝑐𝑙𝑢𝑗𝑒𝑛𝑖𝑙𝑜𝑟, 𝑖𝑎𝑟 𝑠𝑜𝑙𝑢𝑡̦𝑖𝑎 𝑑𝑖𝑔𝑖𝑡𝑎𝑙𝑎̆ 𝑜𝑓𝑒𝑟𝑖𝑡𝑎̆ 𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑝𝑒𝑟𝑓𝑒𝑐𝑡 𝑎𝑑𝑎𝑝𝑡𝑎𝑡𝑎̆ 𝑠𝑜𝑙𝑖𝑐𝑖𝑡𝑎̆𝑟𝑖𝑙𝑜𝑟 𝑠̦𝑖 𝑛𝑒𝑐𝑒𝑠𝑖𝑡𝑎̆𝑡̦𝑖𝑙𝑜𝑟 𝑎𝑐𝑡𝑢𝑎𝑙𝑒.”

Aceste facilități se adaugă celor deja puse la dispoziție, din lunile mai, respectiv iulie a.c., de către forul administrativ județean, și anume emiterea certificatelor de urbanism și a autorizațiilor de construire, în integralitate, în sistem online și perfect valide din punct de vedere juridic.

Aplicația Ghișeul Unic (https://public.cluj.archi/) a fost creată în cadrul proiectului cu finanțare europeană Județul Cluj – „Smart Territory”, câștigat de Consiliul Județean Cluj, și care vizează digitalizarea instituției și îmbunătățirea serviciilor pe care aceasta le oferă. Lansată în data de 17 mai 2022, platforma digitală reprezintă actul de naștere a digitalizării și debirocratizării unui întreg circuit al documentelor dintr-un domeniu administrativ foarte important, cel al urbanismului.