Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor (DJEP) Cluj, instituție publică de interes județean aflată sub autoritatea Consiliului Județean, va operaționaliza, începând cu data de 2 august 2022, activitatea de emitere a cărții electronice de identitate (CEI).

𝘼𝙡𝙞𝙣 𝙏𝙞𝙨𝙚, 𝙥𝙧𝙚𝙨𝙚𝙙𝙞𝙣𝙩𝙚𝙡𝙚 𝘾𝙤𝙣𝙨𝙞𝙡𝙞𝙪𝙡𝙪𝙞 𝙅𝙪𝙙𝙚𝙩𝙚𝙖𝙣 𝘾𝙡𝙪𝙟: „𝘚𝘶𝘯𝘵𝘦𝘮 𝘪𝘯𝘤𝘢𝘯𝘵𝘢𝘵𝘪 𝘤𝘢 𝘢𝘮 𝘳𝘦𝘶𝘴𝘪𝘵 𝘴𝘢 𝘦𝘹𝘵𝘪𝘯𝘥𝘦𝘮 𝘢𝘤𝘦𝘴𝘵 𝘱𝘳𝘰𝘪𝘦𝘤𝘵 𝘱𝘪𝘭𝘰𝘵 𝘴𝘪 𝘭𝘢 𝘯𝘪𝘷𝘦𝘭𝘶𝘭 𝘦𝘯𝘵𝘪𝘵𝘢𝘵𝘪𝘪 𝘯𝘰𝘢𝘴𝘵𝘳𝘦 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘴𝘦 𝘰𝘤𝘶𝘱𝘢 𝘤𝘶 𝘦𝘷𝘪𝘥𝘦𝘯𝘵𝘢 𝘱𝘦𝘳𝘴𝘰𝘢𝘯𝘦𝘭𝘰𝘳 𝘥𝘦 𝘱𝘦 𝘵𝘦𝘳𝘪𝘵𝘰𝘳𝘪𝘶𝘭 𝘪𝘯𝘵𝘳𝘦𝘨𝘶𝘭𝘶𝘪 𝘫𝘶𝘥𝘦𝘵. 𝘐𝘯𝘷𝘪𝘵𝘢𝘮 𝘢𝘴𝘢𝘥𝘢𝘳 𝘵𝘰𝘵𝘪 𝘤𝘭𝘶𝘫𝘦𝘯𝘪𝘪 𝘪𝘯𝘵𝘦𝘳𝘦𝘴𝘢𝘵𝘪 𝘤𝘢, 𝘪𝘯𝘤𝘦𝘱𝘢𝘯𝘥 𝘤𝘶 𝘥𝘢𝘵𝘢 𝘥𝘦 2 𝘢𝘶𝘨𝘶𝘴𝘵, 𝘴𝘢 𝘢𝘤𝘤𝘦𝘴𝘦𝘻𝘦 𝘱𝘢𝘨𝘪𝘯𝘢 𝘸𝘦𝘣 𝘢 𝘋𝘑𝘌𝘗 𝘊𝘭𝘶𝘫 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘢 𝘴𝘦 𝘱𝘶𝘵𝘦𝘢 𝘱𝘳𝘰𝘨𝘳𝘢𝘮𝘢 𝘪𝘯 𝘢𝘤𝘦𝘴𝘵 𝘴𝘦𝘯𝘴”.

Concret, în baza unei programări prealabile, cetățenii vor putea veni la sediul DJEP Cluj din municipiul Cluj-Napoca, strada Aviator Bădescu 7-9, unde își vor putea depune actele pentru emiterea noilor cărți de identitate. Aici, au fost operaționalizate două ghișee de preluare a datelor biometrice, respectiv unul de eliberare a cărții electronice de identitate.

Implementarea cărții electronice de identitate este un proiect pilot la nivel național, implementat de către Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, structură aflată în subordinea Ministerului Afacerilor Interne.